План роботи
СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ
Протокол педагогічної Директор Колонтаївського
ради Колонтаївського ЗДО закладу дошкільної освіти
від « 28 » серпня 2024р. №4 (дитячий садок) С.ПАХУЧА
« 28 » серпня 2024року
План роботи
Колонтаївського закладу дошкільної освіти
(дитячий садок)
Краснокутської селищної ради
Богодухівського району
Харківської області
на 2024/2025 навчальний рік
І. АНАЛІЗ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
ЗА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Інформаційна картка
Колонтаївський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» Положенням про заклад дошкільної освіти, іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.
Колонтаївський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Краснокутської селищної ради Богодухівського району Харківської області знаходиться за адресою: 62030, Харківська область, Богодухівський район, с. Колонтаїв, вул. Берегова - 6, телефон (057) 56-97-3-28, E-mail: kolontayiv-zdo@ukr.net, сайт https://kolontaiv.dytsadok.org.ua.
У закладі функціонує 1 різновікова група, яку відвідують 25 дітей.
Режим роботи ЗДО: п’ятиденний з 7.30. до 18.00.
У ЗДО спілкування, навчання та ведення документації здійснюється державною мовою.
Прийом дітей до закладу дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році здійснювався згідно заяв батьків, медичних довідок: про стан здоров’я дитини, про щеплення. Ділова документація з питань прийому дітей та їх вибуття оформлювалася за встановленою формою відповідно до нормативних вимог.
Діяльність закладу дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році, була спрямована на реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», освітньою програмою закладу та у Плані роботи на навчальний рік, на забезпечення безпечного освітнього простору в ЗДО в умовах воєнного стану, якості освітньої діяльності, підвищення фахового рівня педагогічних працівників, зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази закладу.
Освітній процес в закладі організовано відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
Групові приміщення закладу забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Матеріально-технічний стан групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. У період воєнного стану проведені лише косметичні ремонти приміщень. Заклад підключений до мережі Інтернет.
Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщений дитячий ігровий та фізкультурний майданчик. Обладнання на майданчику відповідає росту і віку дітей, надійно закріплене. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми. На майданчику є тіньовий навіс для захисту від сонця і опадів.
Упродовж 2023/2024 навчального року у закладі проводилася систематична робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту:
- ретельно опрацьовується нормативно-правова база щодо діяльності
ЗДО в умовах воєнного стану;
- здійснює роботу служба охорони праці, призначені відповідальні;
- розроблені, затверджені та обліковані інструкції з охорони праці;
- щороку визначається готовність закладу до нового навчального року,
осінньо-зимового періоду;
- організовано проходять медичні огляди працівників;
- розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з
охорони праці, цивільного захисту та пожежної безпеки;
- оновлені відповідно до сучасних реалій посадові інструкції для
педагогічних працівників та інших служб з комплексом завдань з
охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту в умовах
правового режиму воєнного стану.
Охорона та зміцнення здоров’я дітей, формування звички до здорового способу житття, цивільний захист були і залишаються актуальними та першочерговими завданнями закладу освіти. До колективу закладу доведені чіткі інструкції щодо реагування на небезпечні ситуації, загрози, план евакуації.
Кількісно-якісний склад педагогічних працівників
Кадрове забезпечення ЗДО проводиться у відповідності до типових штатів. За штатним розписом у закладі дошкільної освіти працює 6 осіб. Із них 2 педагоги, 4 особи обслуговуючого персоналу.
Педагогічним і обслуговуючим персоналом заклад дошкільної освіти укомплектований повністю, вакансії відсутні.
№ з/п |
Назва структурного підрозділу Назва посад |
Кількість |
1 |
Адміністративний персонал |
1 |
Директор |
1 |
|
2 |
Педагогічні працівники |
2 |
|
Вихователі |
2 |
3 |
Спеціалісти |
1 |
|
Завідувач господарства |
1 |
4 |
Молодший обслуговуючий персонал |
4 |
|
Помічники вихователя |
1 |
|
Кухар |
1 |
|
Машиніст із прання |
1 |
|
Оператор газової котельні |
1 |
Колонтаївський ЗДО повністю укомплектований педагогічними кадрами до складу якого входять 2 педпрацівника: 1 директор, 1 вихователь. З вищою освітою – 2 педагоги.
Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на рівні закладу освіти, шляхом курсів підвищення кваліфікації кадрів. В закладі освіти складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років. Педагоги ведуть постійну пошукову роботу з метою підвищення якості освітнього процесу. В своїй роботі користуються новими технологіями, які вивчаються із різних методичних видань.
Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
Управлінська діяльність
Сучасний керівник закладу дошкільної освіти має реалізувати в своїй управлінській діяльності завдання які зазначені Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Положенням про заклад дошкільної освіти», Конвенцією про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства».
Перед керівником закладу дошкільної освіти стоять завдання динамічно розвивати зміст освітнього процесу, підвищувати його ефективність і якість.
Планування контролю за станом освітнього процесу в закладі дошкільної освіти було системним, відповідало річним завданням закладу та було спрямоване не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.
Адміністрацією ЗДО здійснювався систематичний контроль за плануванням освітнього процесу. Питання щодо виконання програмно-методичного забезпечення освітнього процесу перевірялись під час тематичного, оперативного та попереджувального контролю. Результати контролю заслуховувались на педагогічних радах, нарадах при директору, виробничих нарадах.
SWOT-АНАЛІЗ управлінської діяльності визначив наступні сильні сторони: моральна і психологічна згуртованість колективу; чіткість в розподілі обов’язків; перевага демократичного стилю управління.
Визначення шляхів удосконалення:
- Стимулювання та заохочення праці педагогів.
- Сучасні підходи до управління ЗДО.
- Розширення можливостей професійної самореалізації.
- Підвищення ступеня відкритості висвітлення діяльності педагогічного колективу.
Методична робота
Протягом 2023/2024 навчального року педагогічний колектив закладу працював над удосконаленням форм роботи щодо компетентнісного підходу до виховного процесу, створення стійкої позитивної мотивації до збереження та зміцнення власного здоров'я дошкільників, розвитку комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку.
Для цього у закладі дошкільної освіти було створено такі умови:
- традиційно проводились педагогічні ради, семінари-практикуми, педагогічні читання, зустрічі за круглим столом, колективні перегляди занять;
- розроблені перспективні плани роботи по навчанню та вихованню дітей;
- планомірно проводилась робота щодо покращення матеріально-технічної бази ЗДО, завдяки активній діяльності педагогів, Ради закладу та батьків;
- всі педагоги приймали активну участь в загальносадових, сільських заходах.
Система методичної роботи закладу дошкільної освіти з педагогічними кадрами у 2023/2024 навчальному році, в першу чергу, була спрямована на розв’язання завдань річного плану, а також на:
- удосконалення педагогічної майстерності вихователів;
- підвищення рівня професійної компетентності у питаннях виховання та навчання дітей дошкільного віку;
- розкриття творчого потенціалу педагогів та дітей.
В основу роботи було покладено індивідуальний підхід, гнучке використання різних форм і методів роботи з педагогами, як традиційних, так і інноваційних.
Методична робота з педагогічними кадрами у 2023/2024 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Якісний аналіз рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх професійної компетентності.
З метою вирішення завдань річного плану проводилися семінари, консультації, диспути, засідання круглого столу, педагогічні брифінги, що сприяли збагаченню знань педагогів з проблемних питань та підвищенню їх професійного рівня. Педагогічні працівники не тільки змогли отримати теоретичні знання, а й реалізовували їх у роботі з дітьми.
Педагогічні ради залишались основною та найбільш продуктивною формою методичної роботи з педагогічним колективом, вони відзначались актуальністю, науковістю, доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення. На педрадах розглядались питання, які були актуальними щодо розв’язання основних завдань закладу дошкільної освіти на поточний начальний рік: реалізація Базового компонента (нова редакція), вдосконалення педагогічного процесу, ознайомлення з педагогічним досвідом, підвищення професійної майстерності педагогів.
Форми проведення педрад вибирались таким чином, щоб забезпечити максимальну активність педагогів, на педрадах проводились ігрові вправи, диспути, виставки, педагогічні тренінги. Виконання рішень педрад сприяло поліпшенню методичного та матеріального забезпечення педагогічного процесу, підвищенню ефективності праці педагогів. Якість проведення педрад забезпечувала ретельна попередня підготовка педагогів.
Осередком методичної роботи закладу дошкільної освіти залишається методичний кабінет, в якому зібрані необхідні матеріали та педагогічні посібники відповідно до вимог Базового компонента. В наявності всі чинні освітні та парціальні програми, законодавчі та нормативні документи, художня та навчальна література, матеріали періодичних видань. Всі матеріали методичного кабінету зібрані у картотеку та упорядковані відповідно до освітніх ліній розвитку.
Усі педагоги закладу постійно підвищували свій рівень професійної майстерності працюючи над самоосвітою.
В залежності від професійного рівня педагогів плануються відповідні форми роботи, конкретні контрольно-аналітичні заходи, моніторингові дослідження.
Проведення всіх зазначених заходів допомогло педагогам на належному рівні працювати над вирішенням головних завдань річного плану роботи. Колектив закладу був згуртований, працьовитий, спроможний виконати будь-які поставлені перед ним завдання.
SWOT-АНАЛІЗ роботи колективу ЗДО за 2023/2024 навчальний рік визначив наступні сильні сторони:
- підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;
- використання набутого досвіду педагогами колективу;
- удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи в закладі;
- достатній рівень виховання та розвитку дітей;
- підвищення зовнішнього іміджу ЗДО;
- гнучкість, диференціація педагогічного процесу;
- чітке календарне, перспективне планування освітнього процесу;
- належний рівень програмно-методичного забезпечення для успішної організації освітнього процесу;
- використання та впровадження педагогами інноваційних та педагогічних технологій в освітній процес.
Організація та результативність освітнього процесу
Освітню діяльність колектив ЗДО здійснював на основі розробленого Плану роботи на навчальний рік і літній період. Працівники забезпечували зміст дошкільної освіти відповідно до БКДО, вимог освітньої програми закладу, складеної на основі програми розвитку дітей дошкільного віку від двох до шести років «Дитина», використовуючи навчально-методичні посібники, затверджені в установленому порядку Міністерством освіти і науки. Усі завдання протягом навчального року намагалися реалізовувати у тісній співпраці із батьками дітей.
Освітній процес здійснювався в закладі дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році на основі інтегрованого підходу, що передбачає впровадження розвивального навчання дітей з використанням прогресивного педагогічного досвіду щодо гармонійного розвитку особистості.
Для ефективної роботи за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» та здійснення освітнього процесу в ЗДО було розроблено:
1. Навчальний план.
2. Розподіл організованої діяльності на тиждень.
3. Розподіл часу на процеси життєдіяльності дітей протягом дня.
Розподіл організованої діяльності на тиждень містить різноманітні види діяльності, як організованої педагогами (групові, підгрупові, міні-заняття, гурткові заняття, ігри, експериментально-пошукову діяльність, індивідуальну роботу), так і самостійної (художньої, ігрової, трудової).
Планування освітньої роботи з дітьми дошкільного віку відповідає принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності. Календарно-тематичне планування педагогів закладу відповідає зазначеним вище принципам та навчальним програмам.
Календарне планування складалося за розподілом часу на процеси життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх напрямів.
Відповідно до розробленого плану заходів ЗДО на 2023/2024 навчальний рік у закладі успішно проведені тематичні тижні:
- Тиждень психології, мета якого є створення позитивного мікроклімату в ЗДО; створення умов для забезпечення психологічного здоров'я всіх учасників освітнього процесу: дітей, педагогів і батьків.
- Тиждень прав дитини «Свої права знай, про них ніколи не забувай», мета якого - продовжувати ознайомлювати дітей з основними правами дитини відповідно до Міжнародної Конвенції ООН, дати визначення понять «право» та «обов’язок»; вчити усвідомлювати свої можливості під час дотримання основних прав, правил та позитивно ставитися до себе, усвідомлюючи свою значущість для довколишніх; виховувати почуття гордості та любові до Батьківщини – України.
- Тиждень «Моя Україна – моя Батьківщина». В умовах воєнного стану в Україні, спричиненого повномасштабним вторгненням росії в Україну, національно-патріотичне виховання дошкільників буде і надалі важливою складовою освітнього процесу ЗДО, завдання національно-патріотичного виховання залишаться актуальними і у наступному навчальному році.
- Тиждень рідної мови, мета якого: популяризація державної мови, виховання шанобливого ставлення до рідної української мови, традицій та звичаїв українського народу.
Відповідно до цих заходів педагогічні працівники провели ряд цікавих форм і видів діяльності. Проведена відповідна робота з батьками вихованців.
Для інтелектуального розвитку дошкільників педагоги ЗДО протягом року впроваджували інноваційні технології:
- «Гуманістична педагогіка М. Монтессорі»
- кольорові палички Кюїзенера
- Коректурні таблиці Н. Гавриш
Проводилася робота з розвитку пізнавальних здібностей дошкільників, морально-етичного, соціально-емоційного розвитку та розвитку фізичних здібностей.
Протягом навчального року вихователі забезпечили підготовку п’ятирічних дітей до шкільного життя, необхідний рівень їх розвитку, вихованості, мотиваційної, емоційної, вольової, комунікативної, фізичної підготовки, розвиток пізнавальних психічних процесів, мовлення. Прищеплювали елементарні уміння та навички, надали дітям необхідні знання.
ЗДО продовжує тісну співпрацю з Колонтаївським ліцеєм по наступності та перспективності між двома ланками дошкільної та шкільної освіти. Виконано комплекс організаційних заходів спрямованих на роботу з батьками та дітьми для успішної адаптації до умов шкільного життя.
В роботі з дітьми велика увага приділялась формуванню власної активності дитини, яка є однією з умов її повноцінного психічного розвитку.
Завданнями вдосконалення роботи з підготовки дітей до шкільного навчання на наступний період є:
1. Соціалізація дошкільників як важливий фактор підготовки дитини до школи.
2. Корекція мовлення засобами нетрадиційних форм та методів, розвиток дрібної моторики руки;
3. Формування адекватної самооцінки, зниження рівня тривожності.
Педагогами нашого закладу систематично проводилася відповідна робота з батьками: батьківські збори, консультації, наочно-інформаційні повідомлення. Завдяки співпраці з батьками досягнуто значних результатів у навчанні та вихованні дітей дошкільного віку, вдосконаленні навчально-матеріальної бази. Фотоматеріали усіх цікавих форм роботи з дітьми протягом навчального року систематично висвітлювалися в групах вайбер, на сайті ЗДО та групі facebook.
Вихователі закладу освіти постійно поновлювали інформації в батьківських куточках, залучали батьків до організації освітньо-виховного процесу. Вдало проходили спільні виставки робіт батьків і дітей за різними темами, конкурси малюнків, спільні свята та розваги. Протягом року проводились спільні заходи та виставки.
SWOT-АНАЛІЗ освітньої діяльності ЗДО визначив наступні сильні сторони: освітній процес у ЗДО організовується у розвивальному середовищі, яке утворюється сукупністю природних, предметних, соціальних умов та простором власного "Я" дитини; режим роботи закладу враховує вікові особливості здобувачів освіти, відповідає їхнім освітнім потребам, забезпечує умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу; заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі.
Слід звернути увагу на слабкі сторони: недостатнє впровадження ІКТ-технологій в освітню роботу закладу; потреба в оновленні освітнього простору ЗДО відповідно до вимог сучасності.
Моніторинг внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Упродовж 2023/2024 навчального року проводився процес розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО відповідно до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Було здійснено систематичне вивчення стану організації освітнього процесу з чітким аналізом. Складено відповідні довідки про результати комплексного, тематичного та підсумкового вивчення стану освітнього процесу в ЗДО упродовж 2023/2024 навчального року, у тому числі - внутрішнього моніторингу стану освітнього процесу, виконання вимог БКДО та освітньої програми у всіх вікових групах.
У січні 2024 та травні 2024 року було проведено моніторинг рівня знань, умінь та навичок згідно з розділами програми в усіх вікових групах.
Чітко проведений моніторинг дає змогу виявити рівень практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти й отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, прогнозувати шляхи його поліпшення, дослідити рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу.
Оцінка досягнень проводилась за наступними рівнями:
- високий (дитина виконує дії самостійно) – 12-10;
- достатній (дитина виконує дії самостійно, але іноді потребує допомогу дорослого) – 9-7;
- середній (дитина виконує самостійно лише окремі дії, але здебільшого потребує допомогу дорослого) – 6-4;
- низький (дитина виконує дії за допомогою дорослого) – 3-0.
Рівень засвоєння вихованцями знань, умінь і навичок досліджувався за наступними освітніми напрямами Базового компоненту дошкільної освіти:
- «Особистість дитини»;
- «Дитина в соціумі»;
- «Дитина у природному довкіллі»;
- «Дитина у світі мистецтва»;
- «Гра дитини»
- «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі »;
- «Мовлення дитини».
Зведена таблиця
результатів моніторингу оцінювання рівня розвитку дошкільників
та якості дошкільної освіти станом на кінець 2023/2024 н.р.
Вікова група/ (кількість обстежених дітей)
|
Освітній напрям «Особистість дитини» |
Освітній напрям «Дитина в соціумі» |
Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі» |
Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» |
Освітній напрям «Гра дитини» |
Освітній напрям «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі» |
Освітній напрям «Мовлення дитини» |
|||||||||||||||||||||||
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
в |
д |
с |
н |
|
||
Різновікова група
Всього обстежено 18 дітей |
Кількість |
8 |
10 |
- |
- |
6 |
12 |
- |
- |
5 |
12 |
1 |
- |
5 |
13 |
- |
- |
13 |
5 |
- |
- |
5 |
13 |
- |
- |
3 |
13 |
2 |
- |
|
% |
44 |
56 |
- |
- |
33 |
67 |
- |
- |
28 |
66 |
6 |
- |
28 |
72 |
- |
- |
72 |
28 |
- |
- |
28 |
72 |
- |
- |
17 |
72 |
11 |
- |
|
З таблиці результатів моніторингу видно, що найбільш сформованими у дошкільників є компетентності за освітніми напрямами: «Гра дитини» та «Дитина в соціумі»; менш сформованими є компетентності за освітніми напрямами: «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» та «Особистість дитини». Варто докладати максимум зусиль вирішенню завдань освітніх напрямів: «Мовлення дитини» (оскільки ще є багато дітей з вадами мовлення) та «Особистість дитини» (формування здоровязбережувальної компетентності та компетентності з безпеки життєдіяльності (особистої безпеки).
За результатами моніторингу якості дошкільної освіти у ЗДО спостерігається динаміка розвитку дітей та відповідальне ставлення вихователів до виконання своїх професійних обов’язків, організації та проведення освітньої діяльності з вихованцями груп у період правового режиму воєнного стану в Україні. Діти старшої групи на достатньому та високому рівнях виконали вимоги Державних стандартів дошкільної освіти (2021) та освітньої програми, підготовлені до шкільних навантажень і навчання у Новій українській школі.
Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу
Сьогодні проблема безпеки розглядається, як базова потреба людини, тому на заклад дошкільної освіти покладається відповідальність за цілеспрямоване формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я, адекватних реакцій на різноманітні чинники ризику для життя.
Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці», на виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 20.11.2006 № 782), від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час освітнього процесу в навчальних закладах», у ЗДО постійно проводилась відповідна робота щодо запобігання травматизму та збереження життя і здоров’я дітей.
Отже, перед колективом ЗДО у минулому навчальному році стояли наступні завдання:
- підвищення ефективності освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;
- поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя;
- пропагування здорового способу життя серед батьків та їхніх дітей;
- інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
З метою підвищення рівня обізнаності працівників щодо безпеки життєдіяльності вихованців протягом року директор закладу провів ряд бесід, консультацій та інструктажів для працівників закладу. З працівниками закладу щомісячно проводились навчальні та практичні заняття за Програмою загальної підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях.
Протягом року проводились заняття з питань ознайомлення дітей з правилами безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, навчання дітей безпечної поведінки в оточуючому середовищі, оформлені папки-пересувки з рекомендаціями для батьків щодо безпеки життєдіяльності дітей.
Отже, підсумовуючи роботу з безпеки життєдіяльності можна зазначити, що робота з вказаного напряму проводилась на досить високому рівні.
У відповідності до вимог велась документація закладу дошкільної освіти, систематизована нормативно-правова база з питань ОП, ПБ, ЦЗ, БЖД. Всі працівники закладу обізнані та виконують вимоги законодавчих документів. Своєчасно видавались накази, призначались відповідальні за роботу із запобігання всіх видів дитячого травматизму та відповідальні за життя та здоров'я вихованців під час екскурсій, свят та інших заходів. Своєчасно проводились вступні, первинні, цільові, позапланові інструктажі.
Як результат протягом 2023/2024 навчального року не зафіксовано жодного нещасного випадку з учасниками освітнього процесу.
У закладі створено умови для безпечного проведення освітнього процесу та праці співробітників ЗДО. У наявності вся нормативна база з охорони праці та пожежної безпеки. Заходи, передбачені планом по збереженню та зміцненню матеріальної бази, виконані повністю. В 2023/2024 навчальному році закладом дошкільної освіти виконано вимоги БКДО та освітньої програми з розділу «Безпека життєдіяльності дошкільників». Досягнуто очікуваних результатів: удосконалення знань та навичок педагогічних працівників з формування у дітей цілісного ставлення до власного здоров’я та життя; поліпшення якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя в умовах воєнного стану; закріплення уявлень дітей про можливі небезпечні ситуації природного, техногенного, медичного, біологічного, воєнного характеру та відпрацювання стереотипів поведінки дошкільників в умовах загрози та виникнення різних надзвичайних ситуацій.
Узагальнені висновки щодо здобутків, труднощів, недоліків у роботі ЗДО
Аналіз роботи ЗДО за навчальний рік показав, що для реалізації поставлених завдань були об´єднані зусилля педагогічного колективу та адміністрації. Вдало підібрані форми методичної роботи з кадрами позитивно вплинули на організацію життєдіяльності та рівень досягнень дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано. Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено як задовільну.
Водночас, як зазначалось в аналізі, є проблеми, які надзвичайно актуальні на сучасному етапі освітньої діяльності, а тому потребують вирішення у новому навчальному році.
Виходячи з недоліків роботи, зазначених вище, у наступному навчальному році слід спрямувати діяльність усіх служб ЗДО на удосконалення роботи з різних аспектів життєдіяльності закладу, а саме:
- Прищеплення дошкільникам шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українського народу, любові до сім’ї, рідного міста, Батьківщини.
- Продовжити запровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій.
- Здійснювати роботу щодо створення безпечного освітнього простору, забезпечення особистої безпеки усіх учасників освітнього процесу.
- Продовжувати створювати умови для виховання патріотично свідомого дошкільника з високими морально-духовними якостями засобам національно-патріотичного виховання.
- Забезпечити наступність між дошкільною та початковою ланками освіти.
- Спонукати педагогів до творчої ініціативи в пошуках нових форм і методів професійної діяльності для надання якісних освітніх послуг.
- Модернізувати матеріально-технічну базу ЗДО, сприяти у створенні сучасного освітнього простору із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій.
- Удосконалювати механізм моніторингу якості освітнього процесу.
- Забезпечувати тісну взаємодію з родинами вихованців, через урізноманітнення форм спільної діяльності.
Змістове наповнення роботи закладу дошкільної освіти на 2024-2025 навчальний рік
Провівши детальний аналіз діяльності ЗДО за 2023/2024 навчальний рік та оцінивши усі сильні і слабкі сторони у роботі нашого колективу в умовах воєнного стану в Україні, у наступному 2024/2025 навчальному році адміністрація та колектив закладу спрямує свою діяльність на дотримання вимог організації освітніх і управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти (освітній процес та компетентність дітей)» із визначенням річних завдань на майбутній період:
- Забезпечити ефективність освітньої діяльності через запровадження Внутрішньої системи забезпечення якості освіти та оцінювання напряму: «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти».
- Продовжувати створювати максимально безпечні умови для вихованців в умовах воєнного стану. Удосконалити партнерську взаємодію між закладом освіти та місцевими органами управління освітою та органами виконавчої влади, представниками Державної служби України з надзвичайних ситуацій і Національної поліції.
- Консолідувати зусилля педагогів і батьків щодо формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку, утвердження активної позиції громадянина, формування позитивного образу своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини українського народу, його історії, традицій, культури.
- Розвивати мовленнєві активності у дітей дошкільного віку через використання всіх компонентів мовлення у різних формах та видах дитячої діяльності.
- Створювати умови для формування ігрової компетентності вихованців шляхом збагачення ігрового середовища, впровадження сучасних ігрових методик.
План
роботи на літній період 2025р. Завдання педагогічного колективу на літній період 2025 року в умовах воєнного стану:
1. Оздоровчі завдання:
- створення оптимальних умов для зміцнення здоров’я вихованців, збереження їх життя в умовах воєнного стану в Україні та подальшого формування життєвої компетентності шляхом упровадження сучасних здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних освітніх технологій;
- підвищення ефективності освітньої роботи з питань цивільного захисту (особистої безпеки) та безпеки життєдіяльності дітей;
- дотримання розпорядку дня з урахуванням чергування фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, забезпечення максимального перебування їх на свіжому повітрі;
- оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності дітей протягом дня як важливої складової фізичного розвитку дошкільників;
- забезпечення умов для загартування дитячого організму;
- організація збалансованого харчування та раціонального питного режиму.
2. Освітні завдання:
- продовження поглибленої роботи з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності дошкільників;
- закріплення, уточнення, розширення знань, умінь і навичок, набутих вихованцями упродовж навчального року, та збагачення досвіду їх застосування у різних видах діяльності;
- спрямування освітньої роботи на інтеграцію різних видів діяльності, реалізацію особистісно орієнтованого підходу до дітей та комплексне вирішення освітніх завдань, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, освітньою програмою закладу;
- розвиток пізнавальних здібностей дошкільнят засобами ознайомлення дітей з природою влітку, використання епізодичних та довготривалих літніх спостережень, дослідницько-пошукової роботи з дошкільниками, художньої літератури;
- збагачення практичного досвіду дітей через залучення до різних специфічних видів дитячої діяльності: ігрової, рухової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової тощо;
- активізація взаємодії з батьками з питання забезпечення психоемоційного комфорту дитини в умовах ЗДО на початку нового навчального року.
№ з/п |
Зміст роботи
|
Термін |
Відповідальний |
Примітка про виконання |
Розділ 1. Діяльність структур колегіального управління |
||||
1.1. |
Педагогічна рада 1. Вибір секретаря педагогічної ради. 2. Про діяльність педагогічного колективу за минулий навчальний рік в умовах воєнного стану з визначенням річних завдань на майбутній період. Аналіз діяльності ЗДО. 3. Про особливості організації освітнього процесу в ЗДО у новому навчальному році в умовах воєнного стану. 4. Обговорення та затвердження: - Плану роботи ЗДО (з додатками) на новий навчальний рік; - Освітньої програми ЗДО; - розкладу орієнтовного тижневого розподілу занять у новому навчальному році; - видів і форм планування освітньої роботи з дошкільниками; - програми та плану гурткової роботи на навчальний рік. 5. Про планування та реалізацію індивідуального професійного розвитку вихователів відповідно до професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти», ресурсне забезпе-чення формування та розвитку професій-них компетентностей вихователя. |
30.08.2025 |
директор
|
|
Розділ 2. Методична робота з кадрами. Освітня діяльність |
||||
2.1. |
Консультації з педагогічними працівниками щодо організації оздоровлення й відпочинку дітей влітку:
|
червень
липень
серпень
|
директор
вихователі
вихователі
|
|
2.2. |
Консультації щодо безпеки життєдіяльності та цивільного захисту:
|
червень липень
серпень |
директор
|
|
2.3. |
Семінар-практикум «Як надати першу допомогу потерпілому та як допомогти собі самому». |
05.06.2025 |
директор |
|
2.4. |
Проведення тематичних занять до Дня Незалежності України . |
24.08.2025 |
вихователі |
|
2.5. |
Проведення бесід екологічного та валеологічного змісту. |
1р на тиждень |
вихователі |
|
2.6. |
Організація фотовиставки «Спогади про літо» |
30.08.2025 |
вихователі |
|
Розділ 3. Діяльність методичного кабінету |
||||
Створення науково-методичного осередку для педагогів і батьків |
||||
3.1. |
Складаннякоригування тижневого розподілу занять на літо. Складаннякоригування режиму дня на літній період. |
до 01.06.2025 |
директор |
|
3.2. |
Складання проєкту Плану роботи ЗДО на 2025/2026 навчальний рік. |
до 25.08.2025 |
директор |
|
3.3. |
Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗДО. Самооцінювання діяльності ЗДО за напрямом «Освітнє середовище». |
до 25.05.2025 та упродовж літа |
директор
|
|
3.4. |
Створення теки онлайн/офлайн матеріалів для організації освітнього процесу в умовах воєнного стану. |
до 01.06.2025 |
вихователі |
|
Розділ 4. Адміністративно-господарська діяльність |
||||
Забезпечення навчально-методичних та матеріально-технічних умов |
||||
4.1. |
Перевірка технічного стану спортивного обладнання на ігрових майданчиках. |
30.05.2025, далі щоденно |
директор комісія |
|
4.2. |
Підготовка території до літнього періоду. |
До 01.06.2025 |
завгосп
|
|
4.3. |
Профілактика і ремонт водопровідної та опалювальної системи закладу до нового навчального року. |
липень |
завгосп |
|
4.4. |
Контроль за якістю прибирання приміщень та території ЗДО. |
упродовж літа |
завгосп |
|
4.5. |
Складання заходів щодо підготовки ЗДО до роботи в осінньо-зимовий період та контроль за ходом їх виконання. |
до 01.07.2025 |
директор |
|
4.6. |
Ремонт та фарбування обладнання на території закладу. |
до 30.06.2025 |
завгосп працівники закладу |
|
4.7. |
Завезення піску на дитячі майданчики. Ремонтування пісочниць на ігрових майданчиках (за потребою) |
до 01.06.2025 |
директор, завгосп |
|
4.8. |
Систематичне обстеження території ЗДО з метою ліквідації отруйних рослин і грибів, забезпечення своєчасного покосу трави і бур’янів, прибирання сміття, догляду за городом та квітником тощо. |
упродовж літа |
завгосп працівники закладу |
|
4.9. |
Контроль за виконанням вимог охорони праці під час ремонту. |
до 01.06.2025 |
директор |
|
4.10 |
Складання паспортів та актів готовності закладу до опалювального періоду та нового навчального року. |
серпень 2025 |
директор комісія |
|
Інструктажі з охорони праці, цивільного захисту та безпеки життєдіяльності |
||||
4.11 |
Проведення інструктажу для працівників ЗДО на випадок надзвичайної ситуації в умовах воєнного стану в Україні (щодо дій вихователя у разі повітряної тривоги та евакуації дітей в укриття; з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження у надзвичайних ситуаціях тощо). |
до 01.06.2025
|
директор
|
|
4.12 |
Проведення в колективі інструктажів з цивільного захисту:
|
До 01.06.2025
|
директор
|
|
4.13 |
Ведення журналів реєстрації інструктажів з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності на робочому місці: педагогічних працівників обслуговуючого персоналу. |
червень |
директор
|
|
4.14 |
Забезпечення наявності інструкцій з цивільного захисту, охорони праці на робочих місцях працівників. |
постійно |
директор
|
|
4.15 |
Проведення навчань з безпеки життєдіяльності, ЦЗ. |
до 01.06.2025 |
директор
|
|
Розділ 5. Організаційно-педагогічна робота |
||||
Партнерська взаємодія з батьками |
||||
5.1. |
Випуск санбюлетенів, оформлення батьківських куточків. |
до 01.06.2025 |
вихователі |
|
5.2. |
Консультації, порадники на тему:
|
щомісячно
|
вихователі
|
|
5.3. |
Бесіди для батьків:
|
червень |
вихователі
|
|
Взаємодія ЗДО і школи |
||||
5.4. |
Обговорення результатів моніторингу якості дошкільної освіти із вчителями початкових класів. |
20.06.2025 |
директор |
|
5.5. |
Обмін досвідом роботи між вихователями та вчителями початкової школи «Шляхи успішної адаптації дитини до нових умов життя». |
серпень |
вихователі вчителі |
|